Nuffnang

Saturday 16 April 2016

Beauty and A Beat

Antara muka cantik dengan muka bersih, yang mana korang mostly prefer? Kalau tanya majority of girls, mesti la diorang lebih prefer nak kulit putih cantik.

But, since aku dah semakin dewasa dan bertambah usia ni (ahaks), makanya aku lebih prefer kulit yang bersih dulu. Sebab apa? Bila kulit muka engkau bersih, takde cacat cela daripada jerawat, parut jerawat and so on tu, jadi senang nak achieve kulit putih pulak.

So, secara ringkasnya, penting ada daily routine untuk penjagaan kulit muka engkorang tu. Plus, korang kena tahu apa yang kulit engkorang perlukan, bukannya apa yang engkorang nak. Apa guna muka putih melepak, tapi berminyak, berjerawat, banyak parut jerawat kan gara-gara salah guna produk. So yuckss and suck!!

Kalau tak mampu nak guna produk mahal sebab katanya produk mahal ni berkualiti tinggi, janganlah engkorang risau. Kan dah ada banyak alternatif, contohnya guna petua-petua tradisional daripada bahan alami. Bukan je murah, selamat pulak tu untuk kulit korang. Memang la natural ingredients ni lambat nak berkesan, janji selamat untuk muka korang. Ye ke idok? 

Contohnya aku sendiri, sekarang ni aku amalkan hampas green tea, jadikan masker / skrub. Then, aku gaul serbuk kunyit, madu dan yogurt, jadikan masker muka. Nyaman je bila apply kat muka. Cubalah sendiri, jangan menyesal tau!

Kulit muka ni sangat sensitif tau! Once dah break-out, memang susah nak baik. Kalau nak baik pun, memang ambil masa yang sangat lama untuk healing process. Sebab tu la pentingnya kena tahu kesesuaian dan jenis kulit muka engkorang tu. Dah menyesal nanti, dah takde guna nak menangis kat hujung katil lagi.

So, aku share la cara-cara nak jaga kulit dengan betul. Check this out y'all!!


No comments :

Post a Comment